venerdì 29 gennaio 2010

Paneling for Grasshopper






I take advance of your request to publish a tool useful to panelize surfaces.
This tool is a little bit more complete than the previous: you can separately choose the nuber of U and V subdivision and also if you want flat or "4 points" panels.

It works with Grasshopper 0.6.0055

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7 commenti:

Andrea Polato ha detto...

Ciao!
Ho visto il GHX: interessante il sistema per i flat panels. Ne avevo fatto uno che approcciava il problema in modo diverso, partendo dal centro di ogni superficie anzichè una estrusione lungo una curva.
Volevo inoltre avere informazioni sulla superficie minima che hai usato come esempio. Da dove l'hai ricavata? Per ora ottengo quel tipo di superfici da 3DSmax rilassando poligoni da edit poly. Qual è stata la tua procedura?
Grazie,
Ciao!

K4rl33 ha detto...

Ciao Andrea!
per quanto riguarda il paneling, ritengo ottima l'idea di creare flat panels partendo dal centro del pannello, ma in questo caso la procedura è stata funzionale al tipo di definizione che si stava delineando.
In questo esempio invece avevo adoperato un sistema credo simile a quello che mi hai descritto.

Sul tipo di superficie per ora mi limito a mostrare l'immagine. In futuro spero comunque di poter arrivare a dei risultati che possano essere illustrati in maniera esaustiva!

Un saluto,
Carlo

STU ha detto...

thanks for sharing the deff. but i am equally curious how you made the original form which was then panelized? can you provide a tutorial or a reference link? i would gladly support via paypal for such information! please send email to discuss. thanks!

Anonimo ha detto...

Stu that looks like a t-splined surface to me. T-spline is minimal surfaces modelling plug in for rhino.

STU ha detto...

can it be confirmed that you used T-splines on the original form? if so i need to jump on that plug-in. thanks.

K4rl33 ha detto...

Hello STU, I really appreciate your interest but at this moment I'm still working on this topic and I will publish more info later!

Anyway, the modeling wasn't made in T-Spline; I used T-Spline only in the last phase, to transform the mesh geometry into nurbs!

STU ha detto...

you rock! thanks man.